Життя в тонких світах Небесного простору

Валентина Бєлан

         Виступ на Всеукраїнському лекторії             “Теософія для допитливих”,  22 лютого                                           2025 року

Питання для розгляду                                                                                                                                        

  • 1. Життя на нематеріальних планах природи.                                 
  • 2. Елементали, Елементарії, Деви – їх участь у житті людей та природи.
  • 3.Вища природа людини та взаємодія з тонкими світами.
  • 4.Таємниця спілкування з тонкими світами (духовним світом)
  • 5. Що таке ОСЯЯННЯ?

Універсальний Ефір

  • «В очах древніх, Універсальний Ефір був не щось безлюдне, що охоплює весь небесний простір; для них це був безмежний океан, населений, як наші звичайні земні моря, богами, планетарними духами, величезними та дрібними істотами, від потенційно можливих до найбільш високорозвинених.
  • Подібно до риб, які кишать в океанах та інших водоймах, причому кожен вид має своє місце проживання, до якого він дивним чином пристосований, і деякі з них доброзичливі, а деякі ворожі людині, — так і різні раси планетарних, елементальних та інших духів, як вірили в давнину, населяють різні частини великого ефірного океану і чудово пристосовані до відповідних умов.
  • У цьому комплексному ланцюзі перетворення елементарні, духовні істоти займали особливе місце серед двох крайнощів, як недостатня ланка Дарвінаміж мавпою і людиною
  • О.П.Блаватська «Елементали»

Духи

  • За вченням Прокла, найвищі області від зеніту всесвіту до місяця належать богам або планетним духам, відповідно до їхніх ієрархій та класів. Вони, мабуть, уособлені сили природи у взаєминах;
  • останні представлені третім класом чи «елементалами».
  • Далі він показує, за принципом герметичної аксіоми про типи та прототипи, що нижчі сфери мають свої підрозділи та класи істот так само, як вищі, небесні, причому перші завжди підпорядковані вищим
  • В індійському пантеоні духів налічується не менше ніж 330 000 000 духів різного роду, з урахуванням елементалів. Вважають, що різні раси цих істот мають особливу симпатію до певних людських темпераментів та з великою готовністю впливають на них.                                                                                                            (В.І.,т.1, гл.9)

Елементали

  • Третій класце справжні «елементали»,   
  • які ніколи не розвинуться у людей, але займають особливий ступінь на сходах істот і в порівнянні з іншими, більш правильно можуть бути названі духами природи або космічними агентами природи, причому кожна істота обмежена межами свого елемента і ніколи не порушує кордонів інших (В.І.,т.1, гл.9)
  • Гномиелементали землі [ Слово «гном» (ймовірно, від латів. gēnomosпідземний житель,) винайшов алхімік Парацельс[ у XVI столітті[. Парацельс описує гномів як істот, які вкрай неохоче вступають у контакти з людьми і здатні рухатися крізь земну твердь з такою ж легкістю, як люди переміщаються у просторі.
  • Саламандра – елементаль вогню . Вважалося, що таким елементалем є ящірка саламандра, а якщо кинути її у вогоньвін згасне[, що відзначалося ще Аристотелем та Плінієм[. Також вони можуть виглядати як мініатюрні дракони . Були уявлення, що саламандри чисті помислами і подібні до ангелів світла.
  • Сильфи «повітряні ельфи або феї» елементали повітря. Сильфи, як і інші духи природи, здебільшого ставляться доброзичливо до людини і шкодять їй, лише коли вона їх дратує. Вони чарівно танцюють, прекрасні, дарують поцілунки, проте норовливі і можуть бути віроломні .
  • Ундіни – елементали стихії Води, в літературі їх називають «русалками». Зазвичай зображуються як дівчата, іноді з риб’ячими хвостами
  • Вважають, що цей клас має лише один із трьох атрибутів людини; у них немає ні безсмертного духу, ні відчутних тіл; у них є лише астральні форми, в яких присутній той елемент, до якого вони належать, а також ефір.
  • Найщільніші тіла їх зазвичай нематеріальні, але вони можуть ущільнити їх, що зробити собі  відчутні тіла, які, завдяки їх здібності, можуть набувати якого завгодно вигляду, користуючись в якості моделей тими портретами, які вони знаходять надрукованих в пам’яті присутніх осіб
  • (В.І.,т.1,гл. 9).

Деви      

  • Клас істот, званих девамичиї різновиди настільки численні, що тут не може бути наведено їх опис, — представлений у деяких окультних працях.
  • Існують вищі та нижчі деви, вищі елементали та елементали, які набагато нижчі від людей і навіть тварин.
  • Але всі вони або були, або будуть людьми, і перші знову народжені на вищих планетах і в інших манвантарах .
  • Але, можна запитати, що слід розуміти під пітрі? Вони є девами, місячними і сонячними, тісно пов’язаними з еволюцією людини, оскільки місячні пітрі це ті, хто дає свої чхайа як зразки Першої Раси Четвертого кола, тоді як сонячні пітрі наділяють людство інтелектом. Більш того, ці  місячні деви проходять через усе царство Земного Ланцюга в Першому колі, а під час Другого та Третього кіл вони «ведуть і представляють людський елемент».                                                     
  • Е.П.Блаватська «Елементали»

Елементарії

  • «Найнижчими на шкалі істот є ті невидимі тварюки, яких каббалісти називають «елементаріями»  
  • Найвищими за розумом і підступністю є так звані земні духи. Вони суть лярви, або тіні тих людей, які, в свій час жили на землі, відмовилися від будь-якого духовного світла і глибоко загрузли в болоті матерії, і від грішних душ яких безсмертний дух поступово відокремився.
  • Друга група включає всіх тих, хто, мав у собі певну частку духовності, однак більшою чи меншою мірою був прив’язаний до земних речей і земного життя, і чиї устремління та пристрасті сконцентровані переважно не на небі, а на землі; перебування в Камалоціостанківцієї групи людей, що належать до середніх людських істот, має набагато меншу тривалість, і все ж таки досить довгу і залежну від інтенсивності їхнього бажання жити.
  • Ті, що залишилися, тобто третій клас, безтілесні душі тих, чиї тіла загинули від насильства; вони являють собою людей у ​​всьому, за винятком фізичного тіла, доки не вичерпається термін їхнього життя.   
  •                                     О.П.Блаватська «Елементали»

Психічні ембріони

  • Певна група елементаріїв складається з того, що ми називаємо «психічними ембріонами, тобто невидимих ​​антитипів людей, які мають народитися. Ніяка форма не може перейти в об’єктивне існування, поки не викликаний до існування ідеал цієї форми, або, як сказав би Аристотель, прообраз цієї форми– є стимулом до розвитку.
  • Перш ніж художник напише картину, кожна рисочка її вже живе у його уяві; перш ніж ми побачили годинник, він існував в умі годинникара. Це ж відбувається і з майбутніми людьми»
  • (В.І.,т.1,гл.9).
  • Ми хочемо сказати, що в той час як фізичні феномени, як правило, створюються духами природи за їх власним спонуканням, щоб задовольнити свою забаганку, хороші розвтілені людські духи за виняткових обставин, наприклад, при щиросердних устремліннях, або в у разі будь-якого заступництва в крайностях можуть виявляти свою присутність будь-яким феноменом, крім персональної матеріалізації.
  • Але для цього, дійсно, потрібен потужний потяг, щоб залучити розлючений дух з його сяючої обителі у тяжку атмосферу Землі, з якої він помчав, залишаючи своє земне тіло.
  • Маги та теургічні філософи дуже суворо протестували проти «викликання духів».«Не змушуй її (душу) повернутися, щоб йдучи вона не забрала що-небудь із собою», – каже Пселл»
  • (В.І.,т.1, гл.9).

Т.Бойд про психологічні феномени

 

  • «Третьою метою ТТ є дослідження нез”ясованих сил Природи і сил, прихованих в людині. Протягом всієї історії товариства ця мета Тим Бойд  тлумачилась по різному.
  • Найчастіше ці сили розглядалися як фізичні сили, що так і є, але сутність цих сил набагато глибша…
  • Вона (О.П.Блаватська) відчувала, що якщо увага суспільства зосереджена на зовнішності незрозумілих феноменів, то цей рух (ТТ), міг бути використаним для привернення уваги спільноти до Позачасової Мудрості, в якій тільки і можливо знайти поясненн
  • (“Третя мета”, Т.Бойд, “Світоч”№46)

Вища природа  людини

  • Людина є мікрокосм чи матеріальний світ, він носить у собі в хаотичному стані частину великого «Всього».
  • Парацельс доводить, що в людині знаходиться прихована якась «зоряна сила», яка є еманація із зірок і небесних тіл, з якої складена духовна форма людини астральний дух.
  • Тотожний склад землі та всіх інших планетних тіл та людського земного тіла був основною ідеєю його філософії.
  • Тіло походить з елементів, (астральний) дух походить від зірок. Людина їсть і п’є елементи для утримання своєї крові та плоті; від зірок її інтелект і думки, що перебувають у її дусі».
  • Спектроскоп довів правдивість цієї теорії щодо тотожного складу людини та зірок; фізики тепер читають лекції у своїх класах про магнетичне тяжіння сонця та планет »(В.І.,т.1, гл.6)

Дух  і душа

  • Піфагор, Платон, Тимей з Локри і вся Олександрійська школа вчать, що душа походить від Вселенської Світової Душі; а остання – є ефір, щось настільки тонке за своєю натурою, що може бути сприйнято лише нашим внутрішнім зором.
  • Обидва, і людський дух і душа – передіснуючі. Але тоді як перший існує як окрема істота, індивідуалізована, душа існує як попередня матерія, яка не знає, немисляча частина розумного цілого.
  • Обидва походять із Вічного Океану Світла; але за вченнями цих філософів, розумна душа приходить ззовні вселенської душі, а іншазсередини.
  • Ця божественна і верховна область, де знаходилося їхнє невидиме верховне божество, розглядалася самим Аристотелем як п’ятий елемент, чисто духовний і божественний, тоді як власне Anima Mundi розглядалася як складена з тонкого, вогняного та ефірного єства, поширеного по всьому Всесвітутобто Ефіру.
  • (В.І.,т.1, гл.9)

Осяяння

  • Тому до певної міри логічно, що давні теурги стверджували, що  розумна частина людської душі (дух) ніколи не входила повністю в  людське тіло, а лише осяяла його більш-менш через нерозумну чи астральну душу, яка є посередником між духом і тілом.
  • Людина, яка в достатній мірі перемогла матерію, щоб отримувати безпосереднє світло зі свого Аугоейдеса, відчуває істину інтуїтивно, вона не могла б помилитися у своєму судженні, незважаючи на всі софізми, що підказуються холодним розумом, бо вона – ОСЯЯНА!
  • Отже, пророцтва, і так зване божественне натхнення є просто наслідками цього осяяння згори від нашого власного безсмертного духу.
  • (В.І.,т.1, гл.9)

 

 

Комментирование и размещение ссылок запрещено.

Обсуждение закрыто.