Як рухатися вперед. Сім кроків до цілісного розвиту в майбутньому (Автор:  Чаганті В.К. Майтрея, Індія)

Семикратний підхід добре знайомий теософам. Отже розглянемо покроково:

Крок 1 – Єдність цілі

Прагнення до істини і практика всесвітнього братерства є двома колонами на вході до теософського життя. Девіз і цілі Теософського товариства постійно підкріплюють і повторюють той напрямок, у якому рухатися. Найбільше значення мають лист Махачохана 1881 року та лист Махатми до Анні Безант 1900 року.

Єдність наміру серед членів ТТ є передумовою для поширення послання про всесвітнє братство у світі. У листі 1884 року Махатма говорить: «Кожний зокрема, як індивід та член колективу, має бути абсолютно безкорисливим, доброзичливим і сповненим доброї волі у відношеннях принаймні один до одного, не ставлячі під сумнів людство в цілому, серед гурту не повинно бути жодного зверхнього відношення, злих намірів, розмов по за очі, заздрості чи ревнощів, презирства чи гніву». Це непросте завдання, але це єдиний вибір для будь-якого чесного члена. Інший адепт якось написав: «Ви повинні зробити свій вибір один раз і назавжди— або свій обов’язок перед Ложею, або власні особисті ідеї». Для цього потрібно з величезною уважністю розвивати Вівеку або здатність розпізнавати.

 

Крок 2 – Стратегічна ціль

Нас просять «популяризувати знання теософії». Це стратегічна мета. Це може бути досягнуто лише настановами і практикою. Це означає, що ми повинні заохочувати старанне вивчення теософії та дати зрозуміти, що всі бажаючі можуть брати участь у Теософському товаристві без необхідності «змінюватись».

 

Крок 3 – Ділові та тактичні аспекти

Щоб доповнити стратегічні аспекти вивчення та розповсюдження, ми повинні розглянути деякі практичні аспекти. Один Вчитель якось написав: «Той, хто готується пізнати нескінченне, повинен спочатку пізнати кінцеве». Розглянемо, по черзі, три поняття: [a] Люди, [b] Публікації та презентації та [c] Власність.

[a] Люди

Існують суперечки про якість проти кількості. Безсумнівно, що якість дуже важлива. Незважаючи на це, ніколи не слід применшувати корисність чисельності. Якщо ми подивимося на наступну схему, це прояснить наше сприйняття.

Більша кількість, – менше зобов’язаньБільша кількість, – Більше зобов’язань
Менша кількість, – менше зобов’язаньМенша кількість, – Більше зобов’язань

Ми повинні переконатися, що рухаємося до верхнього правого квадранту і ніколи не прослизаємо в нижній лівий квадрант або навіть у верхній лівий квадрант. Правильної цілі неможливо досягти ні простим прагненням до членства, ні за допомогою збільшення видів діяльності. Про добрих членів та співробітників потрібно піклуватися в усіх відношеннях.

[b] Публікації та презентації

Нові публікації, перевидання та переклади теософських текстів і статей слід продовжувати та покращувати. Слід заохочувати електронні видавництва, Інтернет-сайти, трансляції, публічні презентації та документальні фільми, а компакт-диски та книги мають бути доступними у популярних книжкових магазинах та книжкових ярмарках.

[c] Власність

Мабуть, найбуденніший і водночас важливий аспект нашої роботи – це захист і догляд за майном Теософської Спільноти. Магнетизм місця зустрічі має бути безпечним і святим. Багато теософів щедро робили пожертвування для ТТ.

Члени та доброзичливці повинні всіляко підтримувати такі зусилля.

 

Крок 4 – Створення довіри та системи

Нашу увагу завжди привертають правила, системи та процедури. Хоча може бути важливо пристосуватися до мінливих часів, але варто також усвідомлювати той факт, що проста зміна правил не гарантує їх дотримання. Важливо мати наближену до ідеальної систему, але ми не зможемо цього зробити без високого рівня довіри. Хоча система є етичною базою будь-якої організації, довіра є її етичною душею. Давайте подивимося на іншу схему.

Висока довіра, – низька системаВисока довіра, – висока система
Низька довіра, – низька системаНизька довіра, – висока система

Оскільки ми можемо бути впевнені, що ми ніколи не проскочимо в нижній лівий квадрант, ми також ніколи не повинні рухатися в нижній правий квадрант. Замість цього ми повинні перейти у верхній правий квадрант.

 

Крок 5 – Розуміння свободи та дисципліни

Здається, що свобода і дисципліна суперечать одна одній. Парадоксально, але тут кожен забезпечує існування іншого. Будь то з точки зору нашої власної поведінки, чи з точки зору правил і норм організації, нам треба розуміти і те, і інше. Це справді вік для консультативного та колективного стилю функціонування. Слід практикувати інклюзивність і уникати винятковості. Махатма якось написав про «катастрофу й спустошення» націй: «Це егоїзм і винятковість убили нас, і це егоїзм і винятковість, які вб’ють вас».

 

Крок 6 – Принципи та методи

Нам потрібно чітко розуміти різницю між принципами та методами. Ця ясність дозволить вирішити дискусію щодо централізації та децентралізації. Якщо основні принципи нашої організації зрозумілі, то методи реалізації можуть бути децентрованими. Якщо в деяких випадках ці принципи є неявними, важливо зробити їх явними та зрозумілими.

 

Крок 7 – Три зали теософії

Є люди, які бажають боротися з бідами світу практичним служінням. Є також люди, які люблять ритуали та церемонії. Існують союзні TТ організації, які надають можливості людям обох типів. TТ пропонує чудовий шлях для практичної роботи, в той час як є інші організації, які пропонують шляхи для церемоніальної роботи. Це перший зал теософії.

Для тих, хто бажає вивчати теософію та братися за причини моральних та духовних страждань світу, саме Теософське товариство пропонує другий зал теософії.

Мадам О. П. Блаватська, як і її наступники, говорила про учнівство, яке є шляхом, що веде до обітниці Бодхісатви. Крішнамурті говорив про «свободу від відомого». Багато хто говорить, що Блаватська і Крішнамурті різні.

Мова різна, вчення одне. Якщо ви не відмовляєтеся від свого ототожнення з тим, що відоме, як ви можете бути учнем? Третя зала теософії відкрита для тих учнів, які шукають свободи від відомого і бажають стати на шлях зречення Бодхісаттви.

Провести людей через поріг у ці три зали – наш обов’язок.

Опубліковано Thesophy Forward: вівторок, 15 грудня 2009.

Чаганті В.К. Майтрея — теософ п’ятого покоління, член Теософського товариства понад 41 рік. Він письменник і читав лекції з теософії в різних країнах світу. Він був президентом Мадрасської теософської федерації та теософського ордена служіння, регіон Ченнаю. Він був членом Ради індійської секції та Національної ради TТ, Індія.

Він закінчив університет по спеціальності англійська мова та література та аспірантуру за спеціальністю «Управління персоналом», він був кваліфікованим бізнес-тренером.

Професійно працював бізнес-радником у сфері управління людськими ресурсами та є власником консалтингової компанії, яка має міжнародних клієнтів.

Жив у маєтку Адьяр у великій родині з матір’ю, тіткою, дружиною та двома доньками.

Changanti, Чаганті, Чаганті В.К. Майтрея

Комментирование и размещение ссылок запрещено.

Обсуждение закрыто.