Олена Петрівна про себе. До 131-ї річниці пам’яті О.П. Блаватської

Олена Петрівна Блаватська

Дорогі друзі, 8 травня 2022 року ми відмі­чаємо День Білого Лотоса, день пам’яті Олени Петрівни Блаватської, разом з усіма теософами світу та всіма прихильника­ми її спадщини. Безумовно, кожен з нас бага­то читав і знає про цю чудову жінку, нашого духовного наставника, Олену Петрівну Блаватську. Хтось може і пропустити цю публіка­цію, цитати відомі і багато разів читані та ви­мовлені, але можливо комусь буде по серцю ще раз торкнутися живих слів, написаних нею від серця рідним та близьким людям.

«Моє дитинство? З розпещеністю і ла­сками з одного боку, з покараннями і загар­туванням – з іншого». (Блаватська О.П. Листи А.П. Сіннетту. М.: Сфера, 1997. С 299).

«Я шукала зустрічі з невідомим. Су­спільству, особливо любителям злих пліток, відома лише зовнішня, об’єктивна сторона моєї юності… Але ніхто, навіть мої батьки, так нічого і не зрозуміли в тому, що пов’яза­не з моїм таємним внутрішнім життям, яке я в Theosophist назвала «життям душі». З шістнадцяти років я завжди жила подвійним життям, таємничим, незрозумілим навіть для мене самої, до тих пір, поки не зустріла мого ще більш таємничого індуса». (Блаватська О.П. Листи друзям та співробітникам. М.: Сфера, 2002). 248 – 249).

«Для мене все умовне, відносне та скін­ченне не існує. Я вірю тільки в Безкінечне, Безумовне та Абсолютне, але я не пропові­дую своїх ідей». (Блаватська О.П. Листи. М.: Золотий вік, 1995. С 330).

«На відміну від догматиків, я не люблю нав’язувати нікому… свої власні уявлення, але якщо ви, за своєю добротою і великодушністю, дозволите мені відкрити перед вами моє сер­це, то я відкрию його повністю так само, як я була б змушена зробити це перед Христом і Буддою, коли в міру свого розвитку, причому не на словах, а на ділі, я зустрінуся з ними обома в кращому світі.

У промовах, вчинках, та й у самому жит­ті я всією своєю духовною істотою відчуваю той самий субстрат Божественної істини… Ні Христос, ні Будда, ні індуський Крішна ніколи не проповідували жодної догми… за винятком однієї істини «Полюби ближнього свого, як са­мого себе» і «Полюби Господа твого вище са­мого себе»». (Блаватська О.П. Листи друзям та співробітникам. С 192).

«Ніколи в житті я не сміялася над тим, що для інших святе, я лише висміювала «тартюфів» від релігії, яких щиро зневажаю… Якби ви знали, чого я тільки не натерпілася від цих «послідовників Христа», ви б зрозуміли, що я знущаюся не з релігії Христа, а лише з її зовнішньої оболонки, з лицемірства так званих християн, які… кожну мить розпинають Істину і сам ідеал Христа. Я не обманювала і не при­кидалася, отже мені немає необхідності ви­правдовуватися, бо я не несу відповідальності за відсутність у моєму розумі певного конфор­мізму… ». (Блаватська О.П. Листи друзям і спів­робітникам. С 267).

«Я відкрито визнаю свою провину в тих випадках, коли я була дійсно винна, жодного разу не уподібнившись Івану який завжди показує пальцем на Петра». (Блаватська О.П. Листи. С 390).

«Мене напевно запитають: «А ти хто така, щоб вказувати нам на наші недоліки? Ти стверджуєш, що можеш спілкуватися з Вчителями, що вони мало не щодня обсипають тебе своїми милостями, але чи означає це, що ти сама абсолютно свята, бездоганна і найгідніша?

На це я відповідаю: на жаль, ні. Моя при­рода — слабка і недосконала, у мене багато явних і таємних недоліків, і тому карма моя на­багато важча, ніж у будь-якого іншого теософа. Так, це так, і не могло бути інакше, якщо я вже багато років стою прикутою до ганебного сто­впа як мішеня для моїх ворогів і деяких друзів. І все ж таки я з радістю переношу це випробу­вання. Чому? Та тому, що я знаю — незважаю­чи на всі мої недоліки, Вчитель незмінно захи­щає мене. І якщо це дійсно так, то тільки тому, що протягом тридцяти п’яти і навіть більше років… я жодного разу не відмовилась від Ньо­го і не засумнівалася у Ньому навіть у думках.

Як би туго мені не доводилося, з вуст моїх жодного разу не злетіло жодного слова доко­ру, ніхто не чув від мене невдоволеного рем­ствування, і ніщо не могло впустити сумніву в мої думки.

Я впевнена, що Вчитель не допустить моєї загибелі, що він неодмінно з’явиться в останній момент, як завжди. Тричі Він рятував мене від смерті: в останній раз — чи не проти моєї волі, коли я повернулася в цей холодний і жорстокий світ лише з любові до Нього — що навчив мене всьому, що я знаю, і зробив мене тою, хто я зараз є . Отже, я роблю Його справу і виконую Його волю, що надає мені сили лева і дозволяє витримувати такі потрясіння – фі­зичні та душевні, – які напевно вбили б будь-я­кого теософа, який сумнівається в реальності існування такого могутнього захисту. Непохит­на відданість Тому, хто втілює обраний мною обов’язок і віру в Мудрість… великого і таєм­ничого Братства святих подвижників, є, таким чином, єдиною моєю гідністю і головною причиною моїх успіхів…». (Блаватська Є.П. ст Те­ософські Махатми // Еліксир життя М.: Сфера, 1998. С 291 – 293).

«…клянуся вам, дорогий мій князю, такий прийом, як нам, не надавали і принцу Уель­ському! Протягом трьох місяців одна тріум­фальна хода змінювалася іншою: процесії, на чолі яких йшли сотні високопоставлених буддійських священнослужителів та слони (я сама їхала на слоні кавового кольору); вздовж дороги через весь Цейлон — гірлян­ди з квітів та тріумфальні арки через кожних десять кроків.

В очах тубільців я була пророчицею, яку надіслав їм Будда». (Блаватська О.П. Листи друзям і співробітникам. С 227 – 228. З ли­ста до А.М. Дондукова-Корсакова про поїздку на Цейлон).

«До нас вийшов головний лама своєю персоною і підніс мені чай з маслом та інші ласощі. Ми привіталися; настоятель побачив, що мені припало до смаку його частування, і звелів відвести мене до них у монастир. Мене з почестями провели по містку, дозволивши супроводжувати мене трьом синґалам; ан­глійцям довелося чекати мене на місці!

У монастирі я пробула три дні. Боялася, що мене не випустять назад. Жила в малень­кому будиночку біля стін монастиря і цілодобово розмовляла з ченцем Гілінджаником (він теж — втілення Шакья-Будди), а також годинами просиджувала в їхній бібліотеці, куди жінок не допускають… і настоятель пу­блічно визнав мене одним із жіночих втілень бодхісаттви, чим я дуже пишаюся». (Блават­ська О.П. Листи друзям та співробітникам. С 277. Про поїздку в Сіккім).

Нехай буде благословенна пам’ять про цю трудівницю Світла і безсмертні її справи!

Світлана Гавриленко, Генеральний секретар та Національний лектор ТТвУ

Олена Петрівна Блаватська

Комментирование и размещение ссылок запрещено.

Обсуждение закрыто.