Як рухатися вперед? Сім кроків до цілісного розвитку в майбутньому

Пам’яті відішедшого Брата

Чаганті В.К. Майтрея — теософ п’ятого покоління, член Теософського товариства понад 41 рік. Він письмен­ник і читав лекції з теософії в різних країнах світу. Він був президентом Мадрасської теософської федерації та теософського ордена служіння, регіон Ченнаю. Він був членом Ради індійської секції та Національної ради TТ, Індія.

Він закінчив університет по спеціальності англійська мова та лі­тература та аспірантуру за спеціаль­ністю «Управління персоналом», він був кваліфікованим бізнес-тренером.

Професійно працював бізнес-радником у сфері управління людськими ресурсами та є власником консалтин­гової компанії, яка має міжнародних клієнтів.

Жив у маєтку Адьяр у великій ро­дині з матір’ю, тіткою, дружиною та двома доньками.

Він залишив нас 17 січня 2022 року.

Світлого Шляху, Брат!

 Чаганті В.К. Майтрея, Індія

Семикратний підхід добре знайомий те­ософам. Отже розглянемо покроково:

КРОК 1 – ЄДНІСТЬ ЦІЛІ

Прагнення до істини і практика все­світнього братерства є двома колонами на вході до теософського життя. Девіз і цілі Теософського товариства постійно підкрі­плюють і повторюють той напрямок, у якому рухатися. Найбільше значення мають лист Махачохана 1881 року та лист Махатми до Анні Безант 1900 року.

Єдність наміру серед членів ТТ є пере­думовою для поширення послання про все­світнє братство у світі. У листі 1884 року Ма­хатма говорить: «Кожний зокрема, як індивід та член колективу, має бути абсолютно без­корисливим, доброзичливим і сповненим доброї волі у відношеннях принаймні один до одного, не ставлячі під сумнів людство в цілому, серед гурту не повинно бути жодно­го зверхнього відношення, злих намірів, роз­мов по за очі, заздрості чи ревнощів, презир­ства чи гніву». Це непросте завдання, але це єдиний вибір для будь-якого чесного чле­на. Інший адепт якось написав: «Ви повинні зробити свій вибір один раз і назавжди — або свій обов’язок перед Ложею, або власні осо­бисті ідеї». Для цього потрібно з величезною уважністю розвивати Вівеку або здатність розпізнавати.

 

КРОК 2 – СТРАТЕГІЧНА ЦІЛЬ

Нас просять «популяризувати знання теософії». Це стратегічна мета. Це може бути досягнуто лише настановами і практи­кою. Це означає, що ми повинні заохочува­ти старанне вивчення теософії та дати зро­зуміти, що всі бажаючі можуть брати участь у Теософському товаристві без необхідності «змінюватись».

 

КРОК 3 – ДІЛОВІ ТА ТАКТИЧНІ АСПЕКТИ

Щоб доповнити стратегічні аспекти вивчення та розповсюдження, ми повинні розглянути деякі практичні аспекти. Один Вчитель якось написав: «Той, хто готуєть­ся пізнати нескінченне, повинен спочатку пізнати кінцеве». Розглянемо, по черзі, три поняття: [a] Люди, [b] Публікації та презента­ції та [c] Власність.

 [a] Люди

Існують суперечки про якість проти кіль­кості. Безсумнівно, що якість дуже важлива. Незважаючи на це, ніколи не слід примен­шувати корисність чисельності. Якщо ми по­дивимося на наступну схему, це прояснить наше сприйняття.

Більша кількість,

менше зобов’язань

Більша кількість

Більше зобов’язань

Менша кількість

менше зобов’язань

Менша кількість

Більше зобов’язань

Ми повинні переконатися, що рухаємо­ся до верхнього правого квадранту і ніколи не прослизаємо в нижній лівий квадрант або навіть у верхній лівий квадрант. Правильної цілі неможливо досягти ні простим прагнен­ням до членства, ні за допомогою збільшен­ня видів діяльності. Про добрих членів та співробітників потрібно піклуватися в усіх відношеннях.

 [b] Публікації та презентації

Нові публікації, перевидання та пере­клади теософських текстів і статей слід про­довжувати та покращувати. Слід заохочува­ти електронні видавництва, Інтернет-сайти, трансляції, публічні презентації та докумен­тальні фільми, а компакт-диски та книги ма­ють бути доступними у популярних книжко­вих магазинах та книжкових ярмарках.

 [c] Власність

Мабуть, найбуденніший і водночас важ­ливий аспект нашої роботи – це захист і догляд за майном Теософської Спільноти. Магнетизм місця зустрічі має бути безпеч­ним і святим. Багато теософів щедро роби­ли пожертвування для ТТ

Члени та доброзичливці повинні всіляко підтримувати такі зусилля.

 

КРОК 4 – СТВОРЕННЯ ДОВІРИ ТА СИСТЕМИ

Нашу увагу завжди привертають пра­вила, системи та процедури. Хоча може бути важливо пристосуватися до мінливих часів, але варто також усвідомлювати той факт, що проста зміна правил не гарантує їх дотримання. Важливо мати наближену до ідеальної систему, але ми не зможемо цьо­го зробити без високого рівня довіри. Хоча система є етичною базою будь-якої органі­зації, довіра є її етичною душею. Давайте подивимося на іншу схему.

Висока довіра

низька система

Висока довіра

висока система

Низька довіра

низь­ка система

Низька довіра

висока система

Оскільки ми можемо бути впевнені, що ми ніколи не проскочимо в нижній лівий ква­дрант, ми також ніколи не повинні рухатися в нижній правий квадрант. Замість цього ми повинні перейти у верхній правий квадрант.

  

КРОК 5 – РОЗУМІННЯ СВОБОДИ ТА ДИСЦИПЛІНИ

Здається, що свобода і дисципліна супе­речать одна одній. Парадоксально, але тут кожен забезпечує існування іншого. Будь то з точки зору нашої власної поведінки, чи з точ­ки зору правил і норм організації, нам треба розуміти і те, і інше. Це справді вік для кон­сультативного та колективного стилю функ­ціонування. Слід практикувати інклюзивність і уникати винятковості. Махатма якось на­писав про «катастрофу й спустошення» на­цій: «Це егоїзм і винятковість убили нас, і це егоїзм і винятковість, які вб’ють вас».

  

КРОК 6 – ПРИНЦИПИ ТА МЕТОДИ

Нам потрібно чітко розуміти різницю між принципами та методами. Ця ясність дозволить вирішити дискусію щодо централізації та децентралізації. Якщо основні принципи нашої організації зрозумілі, то методи реалі­зації можуть бути децентрованими. Якщо в деяких випадках ці принципи є неявними, важливо зробити їх явними та зрозумілими.

 

КРОК 7 – ТРИ ЗАЛИ ТЕОСОФІЇ

Є люди, які бажають боротися з бідами світу практичним служінням. Є також люди, які люблять ритуали та церемонії. Існують союзні TТ організації, які надають можли­вості людям обох типів. TТ пропонує чудо­вий шлях для практичної роботи, в той час як є інші організації, які пропонують шляхи для церемоніальної роботи. Це перший зал теософії.

Для тих, хто бажає вивчати теософію та братися за причини моральних та духовних страждань світу, саме Теософське товари­ство пропонує другий зал теософії.

Мадам О. П. Блаватська, як і її наступ­ники, говорила про учнівство, яке є шляхом, що веде до обітниці Бодхісатви. Крішнамурті говорив про «свободу від відомого». Багато хто говорить, що Блаватська і Крішнамурті різні.

Мова різна, вчення одне. Якщо ви не відмовляєтеся від свого ототожнення з тим, що відоме, як ви можете бути учнем? Третя зала теософії відкрита для тих учнів, які шу­кають свободи від відомого і бажають стати на шлях зречення Бодхісаттви.

Провести людей через поріг у ці три зали – наш обов’язок.

 

Опубліковано Thesophy Forward: вівто­рок, 15 грудня 2009р.

Комментирование и размещение ссылок запрещено.

Обсуждение закрыто.